Gotcha ! Welcome to I am Awesomeee! //. Feeling good ? ! | Follow | Dashboard |
I ♥ Pocoyo" //



This is my blog, my rules, my world. No harsh word, copypigs or any type of childish acts.I HATE those people.Please respect me when you're in my blog.

Entry Headmistress FAQ !




No harsh word ! leave me your nice words . Thanks




Skins by: Mrs Yaya Yaya
Others: two
Hosted by Blogger.

Vlog atau Blog ?

Assalammualaikum earthlings :)
How are you ? Fine ? Me too :D

Okay :) . Hari aku kenyang ? Why ? Sebab aku makan :)

Minggu lepas , aku ada hang out dengan kawankawankawankawankawankawan :)
Then , kitorang story lah macam macam . Standard lah . Budak perempuan kan ?
Normal kalau perbualan itu diselangi dengan gossip :)

Tibatiba , sorang kawan aku cacacacakap , 

" Eh . Korang kenal Sam ? Alaaa . Sam Bunkface tuh . Yang muka macam Pan Asia tuh ?"

Then , aku orang first yang jawab . Dek kerana ketaksuban terhadap nya . Bukan dia sorang jea .
Semua ahli band Bunkface lah :)

Aku jawab , Aku kenal . Pehal ? 
Dia jawab . Aku benci dia doee . Sumpah benci gila . Muka nak bajett .

Aku jawab , Biar lah . Tuh hidup dia kan ? Takpayah nak sibuk jaga tepi kain orang .
Kain kau pun kau tak jaga .

Then , dia balas , Kau tak payahh nak bajett bodoh . Si Sam tuh fu** kau tau tak . Bencii gila aku .
Then , dia bebel macam gunung berapi ...

Hello kawan . Kau minat Hujan aku tak kesahh lah :)

Okay . Stop about it . Tetiibe boleh jadi panjang . Plan , nak kasik sinopsis jea :)




Back to the main topic .

Okay . Vlog atau Blog ?

Sebenarnya , dua dua nih lebih kurang jea :)

Cuma , blog lebih kepada penulisan dan kreativiti dan vlog lebih kepada confident dan kreativiti .

Kalau sebut Vlog , otak korang akan terus ingat nama :-

Mat Luthfi 

Anwar Hadi 

Maria Elena 

but , my favourite is Mat Luthfi tau :)
Aku vote dia untuk shout award :)
HAHA :D .

Okay . Kalau nak buat Vlog, kena ada keyakinan untuk cakap depan kamera .
Tahan perasaan malu yang berbaldibaldi tuh .
Cakap dengan penuh kreativiti . Jangan cakap bendabenda yang boleh menyentuh 
sensitiviti masyarakat macam soal agama dan bangsa .

Okay . Kalau ada segelintir pihak yang bash korang , just take it lightly .
Seriously , kalau orang komen negatif but have a point , take the point . 
That will improve your movie . Tapi , kalau dia komen negatif , kurang ajar , takde point . Take is lightly .

Kan , ada vlogger baru , Tsara Nabilla .

Dia still teenager yang baru nak naik . Lepas dia upload video , 
ramai gila yang taksuka dia . Bash dia .
Kesian lah kat dia . 
Mungkin dia buat salah . Ataupun , 
tajuk yang dia buat might not suitable with her age .
Tegur dia . Nasihat . Jangan bash :) . 
Kesian dia .
She make a new video and she cried for 6.09 minutes .
Kesian dia .
Dekat video tuh pun orang kutuk dia macammacam ...

Okay .

Daripada vlog ke blog pulak :)

Sama macam tadi ,
When people talking about blog ,
korang akan ingat Lyssa Faizureen , Hanis Zalikha and Yuyu Zulaikha .
Kan ? 

Diorang semua starting from zero . Tetibe , boleh meletup kan ?
Jadikan diorang sifu . Tanya diorang macam mana nak jadi seorang blogger yang baik .
Act , aku pun tak tau macammana nak jadi blogger yang baik .

Maybe , perlukan penulisan yang santai . Kreatif .
Then , jangan biarkan blog korang loading . Orang tak suka menunggu ,
So , bila blog korang loading , orang akan terus tutup blog korang dan carik blog yang lebih cepat
loading dari blog korang :)


Alhamdulillah . Sekolah dah nak naik .
Nak nangis tau :'(

Tak sanggup .
But , for my family and my future life . I will do it :)

Okay people .
I think I want to stop :)
 Done :D 

Assalammualaikum :)

| Please support me okay :) . Love yaa .|








 


Older Post